Регистриране

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

 Последни новини

 

 

Отличие в сферата на информационните технологии за ДП „Пристанищна инфраструктура”https://misbs.bgports.bg/bg/articles/news/ДППИ/126Отличие в сферата на информационните технологии за ДП „Пристанищна инфраструктура”<p>22 Февруари 2017</p><div class="new"><p>Специално отличие в категория „Публичен сектор” за особен принос за развитието на екологични модерни технологии получи ДП „Пристанищна инфраструктура” за информационната система за мониторинг на Черно море в конкурса „ИТ ПРОЕКТ НА 2016 ГОДИНА”, организиран от вестник „Computerworld".</p> <p>Наградата  беше връчена на генералния директор г-н Ангел Забуртов по време на тържествена церемония, която се проведе на 21.02.2017 г. в „София Хотел Балкан“.</p> <p>Конкурсът, който отличава най-успешните ИТ решения в България, се провежда за тринадесета поредна година.</p> <p>С внедряването на първата по рода си в България Интегрирана информационна система за мониторинг на Черно море в реално време, ДП „Пристанищна инфраструктура“ направи голяма крачка в посока създаване на обща пространствена инфраструктура на Черно море.</p> <p>Това не е първото отличие за проекта. През 2016-та година иновативната система беше високо оценена както на местно, така и на международно ниво.</p> <p>През м. октомври 2016 г. ДППИ представи проекта на IV Световна среща на Международната организация „Университетски консорциум за космически технологии“, която се проведе в България. В срещата взеха участие над 150 експерти от 31 държави. Световните учени, разработващи най-новите космически технологии, останаха впечатлени от модерната система и някои от тях дори изразиха готовност да я захранват с данни.</p> <p>Месец по-късно, успешният проект беше отличен за изключителни заслуги в областта на геопространствените технологии у нас. Той получи най-високото отличие на тържествена церемония по повод Световния ден на Географските информационни системи. </p> <p>Системата е уникална по рода си за България- позволява събирането на данни в реално време от голям брой източници, включително и от програмата „Коперник“. Следи състоянието на различните параметри на околната среда, морските пространства, крайбрежните зони, пристанищната инфраструктура и др. Изградена е чрез използване на добрите практики на Норвежката брегова администрация в разработването и управлението на системата BarentsWatch.</p> <p>Системата е реализирана с финансовата подкрепа на Норвежкия финансов механизъм 2009-2014 в рамките на Програма „Иновации в зелената индустрия“ в България. Изпълнител на проекта е Консорциум „СТЕМО-ЕСРИ“ с партньори  „Стемо“ ООД  и „ЕСРИ България“ ООД.</p>
ДП „Пристанищна инфраструктура“ внедри модерно софтуерно решение за управление на бизнес процесите сиhttps://misbs.bgports.bg/bg/articles/news/ДППИ/124ДП „Пристанищна инфраструктура“ внедри модерно софтуерно решение за управление на бизнес процесите си<p> 26 Януари 2017 </p> <p> Генералният директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“ Ангел Забуртов откри заключителната пресконференция по проект „Проектиране и внедряване на интегрирана информационна система (ИИС) за планиране и управление на ресурсите в ДП „Пристанищна инфраструктура“, която се проведе на 25 януари 2017 г. в хотел „Радисън Блу Гранд хотел София“. Той отбеляза, че внедреният софтуерен продукт ще повиши осезателно качеството и ефективността на управление на предприятието. </p> <p> Проектът се финансира със средства на ЕС от Европейския фонд за регионално развитие, по Приоритетна ос 5 „Техническа помощ“ на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014–2020 г., а ДППИ е бенефициент. </p> <p> Пред журналисти и гости бяха представени резултатите от внедряването на SAP ERP при интеграцията й с вече изградените комуникационни системи на предприятието. Ангел Забуртов акцентира, че информационните технологии са навлезли активно във всички сфери на дейност на ДППИ, като вече са реализирани успешно няколко мащабни ИТ проекта. </p> <p> По време на пресконференцията бяха представени непосредствените резултати от изпълнение на проекта и реализиране на функционалностите на SAP системата при управление на проекти, бюджети и административно-финансови процеси. Разработено е и специално мобилно приложение, което позволява дистанционен достъп. </p> <p> Проектът е на стойност 6 418 644,12 лв., като финансирането от Европейския фонд за регионално развитие е в размер на 4 562 473 лв, а националното съфинансиране е в размер на 805 142,43 лв. Изпълнител на проекта е "СТЕМО" ООД.</p>
ДП „Пристанищна инфраструктура” с отличие в конкурса "Сграда на годината 2016"https://misbs.bgports.bg/bg/articles/news/ДППИ/123ДП „Пристанищна инфраструктура” с отличие в конкурса "Сграда на годината 2016"<p>13 Декември 2016</p><div class="new"><p>Реконструираната сграда Магазия 1 на терминал Изток 1 на пристанище Бургас беше отличена с награда в категория „Градски проекти- транспортна инфраструктура Бургас” в конкурса "Сграда на годината 2016" - най-престижното събитиe в сферата на инвестиционните проекти, строителството и архитектурата, отличаващо най-добрите постижения за годината.</p> <p>Специалната награда беше връчена на директора на клон-ТП „Пристанище Бургас” г-н Ивайло Иванов по време на тържествената церемония.</p> <div class="text_exposed_show"> <p>„Магазия 1“ се намира в близост до Морската гара и Трафик кулата в Бургас. Построена е през 1903 г. Това я прави една от най-старите постройки на територията на пристанище Бургас. След реконструкцията, сградата придоби един нов облик – на модерен морски център, без да загуби своята автентичност. Реновираната сграда ще има изложбени, атракционни и образователни функции.</p> <p>Инвеститор е: ДП "Пристанищна инфраструктура"<br>Проектант: "ОББ Контролинг"<br>Изпълнител: ДЗЗД “Магазия Инженеринг”</p>

 Последни статии

 

 

Дейности, свързани с климата, околна среда, ресурсна ефективност и суровиниhttps://misbs.bgports.bg/bg/articles/climate-and-weather/ДППИ/85Дейности, свързани с климата, околна среда, ресурсна ефективност и суровиниЦелта на Обществено предизвикателство „Дейности, свързани с климата, околна среда, ресурсна ефективност и суровини” е да се постигне ресурсно и водно ефективна икономика и общество, устойчиви на климатичните промени, опазване и устойчиво управление на природните ресурси и екосистемите и устойчиво снабдяване и използване на суровините, за да се отговори на нуждите на нарастващото население в глобален мащаб, в рамките на устойчиви граници на природните ресурси и екосистеми на планетата.25.5.2016 г. 8:07:59GP0|#ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38;L0|#0ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38|ДППИ;GTSet|#f10e8052-3a96-4abf-9ca4-c9b8abb3b5cf
Пристанище Бургас е начална точка на круизиhttps://misbs.bgports.bg/bg/articles/ports/ДППИ/84Пристанище Бургас е начална точка на круизиПрез 2015 г. една от големите круизни компании в света, Pullmenter Cruises, избра Морска гара Бургас да стане начална и крайна точка на круизни линии. Туристите пристигат с чартъри и се качват на круизърите от Бургас, за други туристи тук ще бъде финалът на пътуването им. "За "Пристанище Бургас" това означава двойно по-голям пътникопоток и съответно сериозен ръст в туризма", каза изпълнителният директор на "Пристанище Бургас" ЕАД Николай Тишев.Морска гара Бургас има капацитет да приема и най-големите круизни кораби, пътуващи в Черно море. От това ще спечелят както пристанището, така и влекачните компании, пилотската станция, туроператорите и държавата, казва изпълнителният директор на бургаското пристанище."Да не забравяме, че Бургас лежи на кръстопътя между Несебър, Поморие и Созопол, а чрез магистрала "Тракия" дава пряк достъп и до други туристически, културни и религиозни забележителности в страната", отбелязва Тишев. Основното предимство на круизния туризъм е добрата платежоспособност на туристите и подчертаният им интерес към културно-историческото наследство на страните, които посещават. Само през 2013 г. броят на преминалите пасажери през Несебър и Бургас е рекорден - 55 кораба с близо 27 хил. пасажери. За 2015 г. има повече от 60 резервации. Най-натоварени са били месеците септември и октомври.Основният приоритет на дружеството през 2014 година бе пускането в експлоатация на новата Морска гара. В рамките на две седмици от откриването й през октомври в нея акостират пет круизни кораба с 5670 пасажери.25.5.2016 г. 7:59:22GP0|#ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38;L0|#0ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38|ДППИ;GTSet|#f10e8052-3a96-4abf-9ca4-c9b8abb3b5cf
Строежът на интермодален терминал - Варна, е сред най-значимите ни проектиhttps://misbs.bgports.bg/bg/articles/ports/ДППИ/83Строежът на интермодален терминал - Варна, е сред най-значимите ни проекти<p><em>Разговор с генералния директор на ДП „Пристанищна инфраструктура” (ДППИ) Ангел Забуртов на тема приетата инвестиционна програма на ДППИ за 2016 г.</em> </p><p> Източник: <a href="http://www.chernomore.bg/">http://www.chernomore.bg/</a>  </p>25.5.2016 г. 7:54:24GP0|#ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38;L0|#0ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38|ДППИ;GTSet|#f10e8052-3a96-4abf-9ca4-c9b8abb3b5cf
Поведение на нефта в моретоhttps://misbs.bgports.bg/bg/articles/climate-and-weather/ДППИ/82Поведение на нефта в моретоНефтът е изграден от широк спектър въглеводороди, вариращи от силно летливи компоненти, като пропан и бензен, до по-сложни, тежки компоненти, каквито са битуми, асфалтени, смоли и парафини. Съставът и свойствата на нефта са различни в зависимост от неговия произход. Рафинираните продукти, като бензин и други горива представляват фракции на нефта. Съдбата на нефтения разлив зависи от множество фактори като количеството на разлетия нефт, неговите първоначални физико-химични характеристики, преобладаващото време и състоянието на морето и дали нефтът остава в морето или се придвижва към брега. След изливането му в морето нефтът обикновено се разбива и разсейва във времето. Разсейването е резултат от различни физични и химични процеси, променящи компонентите, които го изграждат. Осемте най-важни процеса, протичащи след разлив на нефт [ITOPF, 2002], са описани накратко по-долу и илюстрирани на фигура 1.25.5.2016 г. 7:32:43GP0|#ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38;L0|#0ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38|ДППИ;GTSet|#f10e8052-3a96-4abf-9ca4-c9b8abb3b5cf
Фактори, въздействащи на екологичното състояние на Черно Мореhttps://misbs.bgports.bg/bg/articles/climate-and-weather/ДППИ/81Фактори, въздействащи на екологичното състояние на Черно Море<p><strong>Състояние на околната среда и особености на Черно море </strong></p><p>През последните 3 десетилетия Черно море, най-голямото затворено море в света, претърпя най-тежкото влошаване на околната среда от всички океани в света. Почти една трета от цялата земна площ на континентална Европа се изтича в него. Това е територия, която включва големи части от 17 страни, 13 столици и около 160 милиона души. Големите реки – Дунав, Днепър, Днестър и Дон, се вливат в Черно море, докато неговата единствена връзка със световния океан е тесният пролив – Босфор, който е с дълбочина едва 70 м. и широчина 700 м. Черноморската екосистема е застрашена от замърсяване с нефт и други замърсители, попадащи в околната среда в резултат от работно и аварийно изхвърляне на отпадъци от корабите, както и от източници на сушата, главно храни и непречистени отпадни води. Освен това внасянето на чужди видове чрез изхвърляне на баластни води от корабите сериозно допринася за влошаването на екосистемата. <br> Концентрацията на корабоплаване, пристанищни дейности и икономическо развитие върху относително малка площ представлява сериозна опасност и риск за влошаване на природната среда. Предизвиканото от корабите и пристанищата оперативно или аварийно замърсяване на водите, почвата и атмосферата може да се дължи на аварии, бункероване, обработка на товари, съхранение, поддръжка на пристанището, индустриализация и пристанищно развитие. <br> Източниците на морско замърсяване (95% от което се състои от неразлагаеми пластмаси) са свързани главно с отпадъците от корабоплаването и туризма. Плаващи отпадъци и потънали предмети са открити в големи количества във всички региони на Черно море . Последиците за морския животински свят включват загиване на птици, костенурки и морски бозайници, поради погълнали синтетични предмети. </p>25.5.2016 г. 7:12:22GP0|#ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38;L0|#0ff2f39a8-3342-4b73-8b85-7764a7ea9f38|ДППИ;GTSet|#f10e8052-3a96-4abf-9ca4-c9b8abb3b5cf